190011 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (2011W)
Problem Children? Children with behavioral problems: Reasons and options of encounter and support
Continuous assessment of course work
Labels
!!! Bitte überprüfen Sie, ob Sie die Voraussetzungen für die Teilnahme am PS erfüllen (siehe Modulübersicht/Studienplan). !!!!
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Registration is open from We 28.09.2011 09:00 to Mo 03.10.2011 09:00
- Deregistration possible until Tu 25.10.2011 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 14.10. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 28.10. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 11.11. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 25.11. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 09.12. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 20.01. 08:00 - 11:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Leistungsanforderungen:
Die persönliche Anwesenheit in der ersten Sitzung ist erforderlich.Kontinuierliche Mitarbeit in der Lehrveranstaltung sowie mehrere Leistungsnachweise (Diskussionsgruppen, Recherchetätigkeiten, Proseminararbeit etc.) sind gefordert.
Die persönliche Anwesenheit in der ersten Sitzung ist erforderlich.Kontinuierliche Mitarbeit in der Lehrveranstaltung sowie mehrere Leistungsnachweise (Diskussionsgruppen, Recherchetätigkeiten, Proseminararbeit etc.) sind gefordert.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM18
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Im Rahmen des Proseminars werden wir uns daher zentral damit befassen, wie diese Probleme entstehen, warum sie sich als problematisches Verhalten zeigen und in welcher Weise diesen Kindern in einer förderlichen Art und Weise begegnet werden kann.