190011 VU BM 6 Interpretive Methodologies in Education Science (2021S)
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
BM 6 VU + BM 9b (2011)
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2021 06:30 to Mo 22.02.2021 09:00
- Registration is open from We 24.02.2021 09:00 to Fr 26.02.2021 09:00
- Deregistration possible until Mo 15.03.2021 09:00
Details
Language: German
Lecturers
- Cornelia Schadler
- Tonina Liriel Aurel (Student Tutor)
- Doa Krilic (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Lehrveranstaltung findet online statt.
Falls ab Mai Präsenzlehre möglich sein wird, wird die LV im HS 33 stattfinden.- Monday 01.03. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 08.03. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 15.03. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 22.03. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 12.04. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 19.04. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 26.04. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 03.05. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 10.05. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 17.05. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 31.05. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 07.06. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 14.06. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 21.06. 13:15 - 14:45 Digital
- Monday 28.06. 13:15 - 14:45 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Hausübungen zu Methoden (75% der Note)
schriftliche Prüfung (25% der Note)
schriftliche Prüfung (25% der Note)
Minimum requirements and assessment criteria
mind. 50% der erreichbaren Punkte
Examination topics
Inhalte der Lehrveranstaltung
Reading list
Flick, Uwe (2002): Qualitative Sozialforschung. Eine Einführung. 6. Auflage. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag
Association in the course directory
BM 6 VU + BM 9b (2011)
Last modified: Fr 12.05.2023 00:18
- Einführung in Geschichte und Theorie qualitativer Sozialforschung;
- Überblick über Felder und Ansätze qualitativer Forschung;
- methodologische Grundlagen, insbesondere des interpretativen Paradigmas;
- Grundbegriffe qualitativer Forschung;
- Logik der Forschung und des Forschungsprozesses;
- Fragestellungen in qualitativen Forschungsdesigns (mit Übung);
- Theorie und Praxis ausgewählter qualitativer Methoden:
Interviewverfahren, teilnehmende Beobachtung (mit Übungen);