Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190024 PS Individual and Development (2015S)
Educational and Development Processes from a Neuropedagogy Point of View
Continuous assessment of course work
Labels
Die Anwesenheit beim ersten Termin ist unbedingt erforderlich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.02.2015 09:00 to We 18.02.2015 09:00
- Registration is open from Fr 20.02.2015 09:00 to Fr 27.02.2015 09:00
- Deregistration possible until Fr 20.03.2015 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
04.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
11.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
18.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
25.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
15.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
22.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
29.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
06.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
13.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
20.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
27.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
03.06.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
10.06.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
17.06.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
24.06.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Die neurowissenschaftlichen Erkenntnisse der letzten Jahr decken sich nicht nur größtenteils mit psychologisch-pädagogischen Grundannahmen, sondern eröffnen darüber hinaus neue Perspektiven im Kontext pädagogisch-anthropologischer und entwicklungstheoretischer Fragestellungen: Entwicklungs- und Bildungsprozesse werden in diesem Proseminar an der Schnittstelle von Bildungswissenschaft und Neurowissenschaft anhand ausgewählter Literatur und entsprechenden Fallbeispielen untersucht und kritisch diskutiert. Neben der kontinuierlichen Anwesenheit und der aktiven Mitarbeit sind im Laufe des Semesters mehrere Teilleistungen zu erbringen. Informationen zum genauen Ablauf und Aufbau der LV, zur Art der Leistungskontrolle sowie zur gemeinsamen Lektüre werden in der ersten Einheit bekannt gegeben.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36