Universität Wien

190040 SE Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage (2015W)

Understanding disability - Relevance of language and culture

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German, English

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 07.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 14.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 21.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 28.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 04.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 11.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 18.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 25.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 02.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 09.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 16.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 13.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 20.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 27.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Das Seminar setzt sich mit unterschiedlichen Beispielen transkultureller Missverständnisse im Umgang mit Behinderungen und deren Reflexion auseinander.
Content: The seminar draws from different examples of trans-cultural misunderstandings in dealing with disabilities and its reflection.

Assessment and permitted materials

Kontinuierliche Anwesenheit, aktive Mitarbeit in Form schriftlicher Zwischenleistungen, schriftliche Abschlussarbeit
Assessment: Continuous attendance, active participation by handing in written inter-assessments, written resume

Mindestanforderungen: Grundkenntnisse in Englisch, um Teile der Basisliteratur zu verstehen.
Minimum requirement: Basics in English in order to be able to read basic literature.

Minimum requirements and assessment criteria

Anhand unterschiedlicher Medien, Einflussfaktoren auf das transkulturelle Verständnis von Behinderung erkennen und analysieren lernen. Verständnis von Behinderungen in unterschiedlichen kulturellen Kontexten erlernen.
Goals: Understanding and being able to analyze factors that impact the trans-cultural perceptions of disability by looking into different media. Understanding disability on different cultural contexts.

Examination topics

Selbständiges Literaturstudium und Verschriftlichung der eigenen Reflexion, gemeinsame Diskussion dieser. Erarbeitung von Themen für die gemeinsame Auseinandersetzung, sowie individuelle schriftliche Abschlussarbeit.
Methods: Self-study of literature und write up of own refection, common reflection of findings. Identification of topics for common discourse and individual written resume

Reading list

Wird in der ersten LV bekanntgegeben.

Association in the course directory

M6.1

Last modified: Mo 07.09.2020 15:36