190054 SE Special Ethical Questions (2011S)
Social philosophical and ethical issues on disabilities
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2011 09:00 to Th 24.02.2011 09:00
- Registration is open from Tu 01.03.2011 09:00 to Fr 04.03.2011 09:00
- Deregistration possible until Fr 25.03.2011 10:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 09.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 16.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 23.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 30.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 06.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 13.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 04.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 11.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 18.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 25.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 01.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 08.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 15.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 22.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 29.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Inhaltliche Schwerpunkte sind sozialphilosophisch orientierte Zugänge zur Heilpädagogik und Inklusiven Pädagogik, insbesondere auf der Grundlage der Arbeiten von Amartya Sen, Martha Nussbaum und Lorella Terzi. Dies haben in den letzten Jahren wichtige Beiträge zur Entwicklung von Lebensqualitätskonzepten und zur Analyse der gesellschaftlichen Rolle behinderter Menschen geleistet. Weiterhin soll die Situation von Menschen mit Behinderungen in Entwicklungsländern und deren Analyse auf der Basis des Capability Approach mit sozialethischen Fragestellungen verknüpft werden.
Assessment and permitted materials
Fortlaufende Mitarbeit, Teilnahme an einer Seminarpräsentation und Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M 10 + 5.7.6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36