Universität Wien

190054 SE Special Ethical Questions (2011S)

Social philosophical and ethical issues on disabilities

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 09.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 16.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 23.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 30.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 06.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 13.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 04.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 11.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 18.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 25.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 01.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 08.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 15.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 22.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 29.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Inhaltliche Schwerpunkte sind sozialphilosophisch orientierte Zugänge zur Heilpädagogik und Inklusiven Pädagogik, insbesondere auf der Grundlage der Arbeiten von Amartya Sen, Martha Nussbaum und Lorella Terzi. Dies haben in den letzten Jahren wichtige Beiträge zur Entwicklung von Lebensqualitätskonzepten und zur Analyse der gesellschaftlichen Rolle behinderter Menschen geleistet. Weiterhin soll die Situation von Menschen mit Behinderungen in Entwicklungsländern und deren Analyse auf der Basis des Capability Approach mit sozialethischen Fragestellungen verknüpft werden.

Assessment and permitted materials

Fortlaufende Mitarbeit, Teilnahme an einer Seminarpräsentation und Seminararbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

M 10 + 5.7.6

Last modified: Mo 07.09.2020 15:36