190058 SE Theory and practical experience of education and consulting (2010W)
The role of the teacher in film and literature
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.09.2010 12:00 to Mo 27.09.2010 12:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2010 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.10. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 11.10. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 18.10. 12:00 - 14:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 25.10. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 08.11. 12:00 - 14:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 15.11. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 22.11. 12:00 - 14:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 29.11. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 06.12. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 13.12. 12:00 - 14:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 10.01. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 17.01. 12:00 - 14:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 24.01. 12:00 - 14:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Lektüre bzw. Film, Referate, Diskussionsbeiträge, schriftliche Arbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist es durch die vertiefende Reflexion des Lehrberufs in all seinen Facetten einen professionellen praxisorientierten und zugleich reflektierten Umgang mit dem Beruf zu erlangen. Auch soll anhand von close reading und Rollenspielen auf die Schulpraxis vorbereitet werden.
Examination topics
Fokussierte Film- und Textanalyse, Close reading, Rollenspiele, Interpretation von Unterrichtsdokumentationen.
Reading list
Literatur:
Robert Musil: Die Verwirrungen des Schüler Törless (1906) / Film 1965
Friedrich Torberg: Schüler Gerber (1930) / Film 1981
J.L. Carr, The Harpole Report (1972)
Morton Rue: The Wave (1989)
Frank McCourt, Teacher Man. A Memoir 2005 / Film 2008Film:
To Sir with Love (1967)
Stand and Deliver (1988)
Dead Poet's Society (1989)
Dangerous Minds (1995)
etre e avoir (2002)
entre les murs (2008)
La journée de la jupe (2008)
Robert Musil: Die Verwirrungen des Schüler Törless (1906) / Film 1965
Friedrich Torberg: Schüler Gerber (1930) / Film 1981
J.L. Carr, The Harpole Report (1972)
Morton Rue: The Wave (1989)
Frank McCourt, Teacher Man. A Memoir 2005 / Film 2008Film:
To Sir with Love (1967)
Stand and Deliver (1988)
Dead Poet's Society (1989)
Dangerous Minds (1995)
etre e avoir (2002)
entre les murs (2008)
La journée de la jupe (2008)
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Im Seminar werden die einzelnen Beispiele von den jeweiligen Studierenden präsentiert und im Plenum diskutiert. In einer schriftlichen Arbeit werden die Kunstwerke mit pädagogischen Kozepten gegengelesen.