190063 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality (2024S)
Differenz und Gleichheit an Europäischen Schulen - eine Analyse aktueller ethnographischer Arbeiten
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2024 06:30 to Tu 20.02.2024 09:00
- Deregistration possible until Mo 18.03.2024 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
06.03.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
13.03.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
20.03.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
10.04.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
17.04.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
24.04.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
08.05.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
15.05.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
22.05.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
N
Wednesday
29.05.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
05.06.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
12.06.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
19.06.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Wednesday
26.06.
11:30 - 13:00
Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Präsentation und schriftliche Abschlussarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Beurteilt wird die Präsentation zu 40% und das Seminarpaper zu 60%.
Um eine positive Note zu erhalten, muss jede Teilleistung positiv absolviert werden.
Um eine positive Note zu erhalten, muss jede Teilleistung positiv absolviert werden.
Examination topics
Neben der Textlektüre und der aktiven Mitarbeit in den Einheiten, ist von den Studierenden eine Präsentation innerhalb von Gruppen zu erstellen und durchzuführen und eine Seminararbeit zu verfassen.
Reading list
Laura Gilliam & Christa Markom (2024): Difference and Sameness in Schools. Perspectives from the European Anthropology of Education. New York: Berghahn Books, (EASA series, Band 47).
Association in the course directory
M7.2
Last modified: Fr 02.02.2024 14:46
Methode: Vortrag, Präsentationen durch die Studierenden, gemeinsame Lektüre, Diskussionen