190066 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (DU+IP+SP) (2024S)
Theorien und Methoden der Hochschulforschung
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2024 06:30 to Tu 20.02.2024 09:00
- Registration is open from Fr 23.02.2024 09:00 to We 28.02.2024 09:00
- Deregistration possible until Mo 18.03.2024 09:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
- Cornelia Schadler
- Jana Elena Kogseder (Student Tutor)
- Astou Maraszto (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 07.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 14.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 21.03. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 11.04. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 18.04. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 25.04. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 02.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 16.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 23.05. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 06.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 13.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 20.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 27.06. 13:15 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Teilnahme und Mitarbeit
Abgabe von empirischen Übungen
Reflexion zu Text
Kurze Seminararbeit
Abgabe von empirischen Übungen
Reflexion zu Text
Kurze Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit und Mitarbeit/Beteiligung an der Diskussion (30 Punkte), Reflexionen zu einem Texten und Abgaben empirischer Übungen (40 Punkte), Abschlussarbeit als Literaturarbeit oder empirische Arbeit (30 Punkte).1 (sehr gut) 100-90 Punkte, 2 (gut) 89-81 Punkte, 3 (befriedigend) 80-71 Punkte, 4 (genügend) 70-60 Punkte 5 (nicht genügend) 59-0 Punkte
Examination topics
Alle in der Lehrveranstaltung durchgenommenen Inhalte
Reading list
Zur Vorbereitung:
Huisman, J. and M. Tight. Theory and Method in Higher Education Research. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2020.Kehm, B. M., and C. Musselin. The Development of Higher Education Research in Europe: 25 Years of CHER. 1st ed. Vol. 5. Higher Education Research in the 21st Century Series. Rotterdam: Sense Publ, 2013.
Huisman, J. and M. Tight. Theory and Method in Higher Education Research. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2020.Kehm, B. M., and C. Musselin. The Development of Higher Education Research in Europe: 25 Years of CHER. 1st ed. Vol. 5. Higher Education Research in the 21st Century Series. Rotterdam: Sense Publ, 2013.
Association in the course directory
BM 8 PS (DU+IP+SP)
Last modified: Th 22.02.2024 13:26
Theorien, Forschungsstände und eigene empirische Erkenntnisse zusammen sollen dann eine Grundlage der gemeinsamen Reflexion der Hochschule schaffen.