Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190071 KU BM 7 Applied Methodology I (DU+EW+SP) (2024W)
Qualitative Interviews
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2024 06:30 to Tu 24.09.2024 09:00
- Registration is open from Th 26.09.2024 11:00 to Mo 30.09.2024 09:00
- Deregistration possible until Tu 15.10.2024 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 03.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 10.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 17.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 24.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 31.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 07.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 14.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 21.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 28.11. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 05.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 12.12. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 09.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 16.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 23.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 30.01. 13:15 - 14:45 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Teilnahme und Mitarbeit
Textlektüre
methodische Übungen
Textlektüre
methodische Übungen
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit und Mitarbeit (30%), Abgabe empirische Übungen (25 %), Abschlussarbeit als Literaturarbeit oder empirische Arbeit (45%).
Examination topics
Alle in der Lehrveranstaltung durchgenommenen Inhalte
Reading list
Taguchi, Hillevi Lenz. 'A Diffractive and Deleuzian Approach to Analysing Interview Data.' Feminist Theory 13, no. 3 (December 1, 2012): 265-81. https://doi.org/10.1177/1464700112456001.
Witzel, Andreas. 'Das Problemzentrierte Interview.' Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 1, no. 1 (January 31, 2000). https://doi.org/10.17169/fqs-1.1.1132.
Denzin, Norman K. 'The Reflexive Interview and a Performative Social Science.' Qualitative Research 1, no. 1 (April 1, 2001): 23-46. https://doi.org/10.1177/146879410100100102.
Nohl, Arnd-Michael. Interview und dokumentarische Methode. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91539-5.
Schütze, Fritz. 'Biographieforschung Und Narratives Interview.' Neue Praxis 13, no. 3 (1983): 283-93.
Witzel, Andreas. 'Das Problemzentrierte Interview.' Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 1, no. 1 (January 31, 2000). https://doi.org/10.17169/fqs-1.1.1132.
Denzin, Norman K. 'The Reflexive Interview and a Performative Social Science.' Qualitative Research 1, no. 1 (April 1, 2001): 23-46. https://doi.org/10.1177/146879410100100102.
Nohl, Arnd-Michael. Interview und dokumentarische Methode. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91539-5.
Schütze, Fritz. 'Biographieforschung Und Narratives Interview.' Neue Praxis 13, no. 3 (1983): 283-93.
Association in the course directory
BM 7 KU I (DU+EW+SP)
Last modified: We 25.09.2024 11:46
Wir beschäftigen uns mit klassischen Interviewformen wie narrativen Interviews, leitfadengestützten Interviews und dialogischen Interviews und mit aktuelleren Entwicklungen, wie reflexiven Interviews, kunstbasierte Interviewmethoden und partizipative Interviewmethoden. Eine zweite Phase des Seminars beschäftigt sich mit der Analyse der Daten und dem Verfassen von Forschungsberichten.
Alle Studierenden werden an einem gemeinsamen empirischen Projekt teilhaben, das uns erlaubt in einem wertschätzenden Rahmen Methoden auszuprobieren, zu testen und auch Fehler zu machen.