190072 PS Consultation, diagnostics, rehabilitation and therapy (2011W)
in special and remedial education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Registration is open from We 28.09.2011 09:00 to Mo 03.10.2011 09:00
- Deregistration possible until Tu 25.10.2011 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 16.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 23.11. 15:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 30.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 07.12. 15:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 14.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 11.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 18.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 25.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Dieses Proseminar orientiert sich an dem metatheroretischen Konzept des von Gerber-Reinelt entwickeltem Modell "Spueren- Fuehlen- Denken" (1984,1985 etc.), welches Lern-, Begreifens- und Erkenntnisprozesse gemäß der ontogenetischen Entwicklung aufzeigt. Erkenntnisse der Neurophysiologie, der Medizin, der Psychologie, der Pädagogik sind in diesem interdisziplinären Ansatz wissenschaftliche und praxisorientierte Fundamente. Diagnostik, Beratung, Therapie, Rehabilitation erfolgt gemäß entsprechend entwickelter Kriterien und Hypothesen.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 17
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37