Universität Wien

190072 PS Consultation, diagnostics, rehabilitation and therapy (2011W)

in special and remedial education

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 16.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 23.11. 15:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 30.11. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 07.12. 15:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 14.12. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 11.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 18.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Wednesday 25.01. 15:00 - 17:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Dieses Proseminar orientiert sich an dem metatheroretischen Konzept des von Gerber-Reinelt entwickeltem Modell "Spueren- Fuehlen- Denken" (1984,1985 etc.), welches Lern-, Begreifens- und Erkenntnisprozesse gemäß der ontogenetischen Entwicklung aufzeigt. Erkenntnisse der Neurophysiologie, der Medizin, der Psychologie, der Pädagogik sind in diesem interdisziplinären Ansatz wissenschaftliche und praxisorientierte Fundamente. Diagnostik, Beratung, Therapie, Rehabilitation erfolgt gemäß entsprechend entwickelter Kriterien und Hypothesen.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 17

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37