190074 SE Theory of Educational Science I: Education and Change (2008W)
Pedagogy and Space
Continuous assessment of course work
Labels
Blended Learning Lehrveranstaltung
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2008 20:00 to Mo 22.09.2008 09:00
- Registration is open from Tu 23.09.2008 09:00 to Tu 30.09.2008 09:00
- Registration is open from We 01.10.2008 09:00 to Fr 03.10.2008 10:00
- Deregistration possible until Su 12.10.2008 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
07.10.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
14.10.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
21.10.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
28.10.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
04.11.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
11.11.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
18.11.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
25.11.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
02.12.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
09.12.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
16.12.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
13.01.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
20.01.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday
27.01.
19:00 - 20:30
(Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
In den letzten Jahren kann in der Erziehungswissenschaft eine verstärkte Auseinandersetzung mit der räumlichen Dimension pädagogischen Denkens und Handelns verzeichnet werden. Im Seminar wird an Hand von ausgewählten Texten der Frage nach der Bedeutung von Raum für die Pädagogik nachgegangen. Davon ausgehend wird die Konstitution "pädagogischer Räume" angesichts des ubiquitären Einsatzes von Computer- und Internettechnologie untersucht.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
MA3a2 + 5.2.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37