Universität Wien

190074 SE Theory of Educational Science I: Education and Change (2008W)

Pedagogy and Space

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Blended Learning Lehrveranstaltung

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Tuesday 07.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 14.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 21.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 28.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 04.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 11.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 18.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 25.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 02.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 09.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 16.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 13.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 20.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Tuesday 27.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)

Information

Aims, contents and method of the course

In den letzten Jahren kann in der Erziehungswissenschaft eine verstärkte Auseinandersetzung mit der räumlichen Dimension pädagogischen Denkens und Handelns verzeichnet werden. Im Seminar wird an Hand von ausgewählten Texten der Frage nach der Bedeutung von Raum für die Pädagogik nachgegangen. Davon ausgehend wird die Konstitution "pädagogischer Räume" angesichts des ubiquitären Einsatzes von Computer- und Internettechnologie untersucht.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

MA3a2 + 5.2.1

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37