190074 SE Theory of Educational Science I: Education and Change (2008W)
Pedagogy and Space
Continuous assessment of course work
Labels
Blended Learning Lehrveranstaltung
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2008 20:00 to Mo 22.09.2008 09:00
- Registration is open from Tu 23.09.2008 09:00 to Tu 30.09.2008 09:00
- Registration is open from We 01.10.2008 09:00 to Fr 03.10.2008 10:00
- Deregistration possible until Su 12.10.2008 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 07.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 14.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 21.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 28.10. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 04.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 11.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 18.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 25.11. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 02.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 09.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 16.12. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 13.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 20.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 27.01. 19:00 - 20:30 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
In den letzten Jahren kann in der Erziehungswissenschaft eine verstärkte Auseinandersetzung mit der räumlichen Dimension pädagogischen Denkens und Handelns verzeichnet werden. Im Seminar wird an Hand von ausgewählten Texten der Frage nach der Bedeutung von Raum für die Pädagogik nachgegangen. Davon ausgehend wird die Konstitution "pädagogischer Räume" angesichts des ubiquitären Einsatzes von Computer- und Internettechnologie untersucht.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
MA3a2 + 5.2.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37