190076 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality (2013S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2013 09:00 to We 20.02.2013 09:00
- Deregistration possible until Tu 02.04.2013 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
07.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
14.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
21.03.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
11.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
18.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
Thursday
25.04.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
02.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Friday
03.05.
09:00 - 15:00
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Saturday
04.05.
09:00 - 14:00
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
16.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Thursday
23.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit, Gruppendiskussion, schriftliche SE Arbeit, abstract für Symposium
Minimum requirements and assessment criteria
Studierende sollen die Mechanismen und Zusammenhänge von Einschluss und Ausschluss in ihren Arbeiten reflektieren können. Eine Befähigung zu Entscheidungen durch kritischen Umgang bei dilemmatischen Problemlagen begründet darstellen können.
Examination topics
Diskussionen im SE, Auseinandersetzung mit Basisliteratur
Reading list
Bude, Willisch: Exklusion, Suhrkamp, Frankfurt/Main 2008
wir laufend ergänzt
wir laufend ergänzt
Association in the course directory
M7.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Zulassungsbestimmungen, Aufnahmeanforderungen von vorschulpädagogischen Einrichtungen, bis zu elitären Instituten, bis zum Alten und Pflegeheimen markieren Grenzen Einschlüsse und Ausschlüsse. Gerechtigkeit und Teilhabe sind die (sozial-)pädagogischen Anliegen, die mitunter fragwürdig werden.