Universität Wien

190084 SE Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage (2011S)

Studies on disadvantages, learning difficulties and disabilities

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 03.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 10.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 17.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 24.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 31.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 07.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 14.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 05.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 12.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 19.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 26.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 09.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 16.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 30.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Die OECD ist mit ihrer Unterscheidung in "disabilities", "learning difficulties" und "disadvantages" vom vorausgegangenen Modell der "special educational needs" abgerückt. Sie hat damit der Erkenntnis Rechnung getragen, dass bisherige sonderpädagogische Klassifizierungen komplexe Sachverhalte zu stark vereinfachten. Das Seminar widmet sich mit der Aufarbeitung vorliegender Studien schwerpunktmäßig der Frage, inwieweit empirische Forschungsarbeiten die unterschiedlichen Konzepte angemessen berücksichtigen.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Das Seminar verfolgt das Ziel, anhand konkreter Forschungsarbeiten Studierende für einen differenzierten Umgang mit grundlegenden Begriffen zur Bezeichnung der Bezugsgruppen zu sensibilisieren.

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

M6.1a + 5.7.5

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37