190087 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (2017S)
Significance of psychoanalysis for specific educational practice. Basic publications on psychoanalysis and psychoanalytic (curative)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2017 06:30 to Mo 20.02.2017 09:00
- Deregistration possible until Mo 20.03.2017 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.04. 15:00 - 20:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 07.04. 09:45 - 15:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 23.06. 13:15 - 19:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 24.06. 09:45 - 16:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
In der LV werden psychoanalytische und psychoanalytisch-pädagogische Grundlagentexte von S. Freud über A. Feud, J. Bowlby, R. Spitz, D. Winnicott bis zu J.u.J. Robertson, A. Lorenzer, A. Leber u.a. vorgestellt, referiert und erörtet. Dabei wird auch Filmmaterial hinzugezogen. Zentral geht es um die Frage, welche Bedeutung die Psychoanalyse im Allgemeinen und die Psychoanalytische Pädagogik im Besonderen für das Verständnis unterschiedlicher infantiler Entwicklungsbesonderheiten hat und welchen Nutzen die (Heil-)Pädagogik hieraus ziehen kann.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Regelmäßige Teilnahme, Referate , Seminararbeiten
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 18
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37