Universität Wien

190087 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (2017S)

Significance of psychoanalysis for specific educational practice. Basic publications on psychoanalysis and psychoanalytic (curative)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

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Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 06.04. 15:00 - 20:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Friday 07.04. 09:45 - 15:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Friday 23.06. 13:15 - 19:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Saturday 24.06. 09:45 - 16:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

In der LV werden psychoanalytische und psychoanalytisch-pädagogische Grundlagentexte von S. Freud über A. Feud, J. Bowlby, R. Spitz, D. Winnicott bis zu J.u.J. Robertson, A. Lorenzer, A. Leber u.a. vorgestellt, referiert und erörtet. Dabei wird auch Filmmaterial hinzugezogen. Zentral geht es um die Frage, welche Bedeutung die Psychoanalyse im Allgemeinen und die Psychoanalytische Pädagogik im Besonderen für das Verständnis unterschiedlicher infantiler Entwicklungsbesonderheiten hat und welchen Nutzen die (Heil-)Pädagogik hieraus ziehen kann.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Regelmäßige Teilnahme, Referate , Seminararbeiten

Examination topics

Reading list


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BM 18

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37