190090 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods (2015W)
Education science in the tension between empirical evidence, theory and methods
Continuous assessment of course work
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The conception of the course makes it possible that two lectureres present two different focuses on methods.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.09.2015 09:00 to Mo 21.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Mo 19.10.2015 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 05.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 12.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 19.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 09.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 16.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 23.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 30.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 07.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 14.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 25.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Dieses Seminar behandelt - in Ergänzung zur Vorlesung (M2a) - bildungswissenschaftliche Methoden in ihren Möglichkeiten und Anwendungsbereichen wie auch in Abgrenzungen zueinander sowie ihrem Geltungsbereich. Behandelt werden qualitative, quantitative und "mixed" Methoden ebenso wie die im philosophischen Denken wurzelnde Methoden der Hermeneutik, Phänomenologie und Diskursanalyse.
Assessment and permitted materials
Bei beiden Lehrveranstaltungsleitern gilt es Leistungen zu erbringen - dies inkludiert (kleinere) Schreibarbeiten in Einzelarbeit und/oder Gruppenarbeit sowie Kurzreferate bei beiden LV-Leitern.
Minimum requirements and assessment criteria
Studierende eignen sich weiterführendes Wissens und vertieftes Verständnis zu wissenschaftsphilosophischen und methodologischen Problemen auf der Grundlage qualifizierter Kenntnisse der Wissenschaftstheorie und der fachspezifischen Forschungsmethoden der Bildungswissenschaft an.
Examination topics
short presentations by students
application examples and exercises on methods
application examples and exercises on methods
Reading list
will be announced in the first session
Association in the course directory
M2b
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37