190093 SE Theory of Educational Science IV: Education, Counseling and Human Development (2014S)
Biographical perspecitve on education and educational decisions. Qualitative research methods as a resource.
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 07.03.2014 09:00 to Mo 31.03.2014 09:00
- Deregistration possible until Th 03.04.2014 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 05.04. 09:45 - 20:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Saturday 10.05. 09:45 - 20:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 21.05. 14:30 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Art der Leistungskontrolle:aktive Teilnahme, Referat und Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Ziele:Erweiterung der Sicht auf Berufsbiographische Entwürfe von Erziehungs- und BildungswissenschafterInnen, Aneignung qualitativer Methoden Kenntnisse und Fertigkeiten
Examination topics
Lehrmethoden:Lehrvortrag, Textlektüre und arbeit, Arbeitsgruppen, Diskussionen, Gruppenarbeit, Referate, Interpretationstechniken
Reading list
Association in the course directory
M3d
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Für die jeweiligen Lehrveranstaltungstermine, Blöcke sind von den Studierenden Texte vorzubereiten. Von allen Teilnehmerinnen und Teilnehmern wird erwartet, sich auf der Grundlage von einem Basistexte auf die einzelnen Themenblöcke vorzubereiten. Als Unterstützung werden von der Lehrveranstaltungsleiterin lektüreleitende Fragen vorbereitet. Die gestellten Fragen werden anschließend gemeinsam in Plenardiskussionen als auch in Arbeitsgruppen erörtert. Die Moderation liegt hier bei der LV-leiterin.