Universität Wien

190099 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (2016W)

Depiction and perception of disability. Of zombies, mad men and beyond.

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Die SPL empfiehlt als Grundlage für den Besuch von weiteren Proseminaren den erfolgreichen Abschluss des Bm1-Proseminars.
Die in Bm1 erworbenen Kompetenzen werden in den nachfolgenden Proseminaren vorausgesetzt.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: English

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Die SPL empfiehlt als Grundlage für den Besuch von weiteren Proseminaren den erfolgreichen Abschluss des Bm1-Proseminars.
Die in Bm1 erworbenen Kompetenzen werden in den nachfolgenden Proseminaren vorausgesetzt.

This course will be held in English.

  • Monday 03.10. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 17.10. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 31.10. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 14.11. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 28.11. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 12.12. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 09.01. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Monday 23.01. 16:45 - 20:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Learning about disability by looking into medial, cultural and artisan depiction of persons with disabilities but also into streams of disability culture.
The seminar is to initiate the critical debate around disability in the context of culture.
Self-study of literature und write up of own refection, common reflection of findings. Identification of topics for common discourse and individual written resume.

Inhalte: Es geht einerseits um die Darstellung von Menschen mit Behinderungen in Medien und Kunst, aber auch der Kulturbewegung Behinderung.
Ziele: Die Lehrveranstaltung soll zur kritischen Auseinandersetzung mit Behinderung im Kontext der Kunst und Kultur anregen.
Methoden: Selbständiges Literaturstudium und Verschriftlichung der eigenen Reflexion, gemeinsame Diskussion dieser. Erarbeitung von Themen für die gemeinsame Auseinandersetzung, sowie individuelle schriftliche Abschlussarbeit.
Methods: Self-study of literature und write up of own refection, common reflection of findings. Identification of topics for common discourse and individual written resume.
Methoden: Selbständiges Literaturstudium und Verschriftlichung der eigenen Reflexion, gemeinsame Diskussion dieser. Erarbeitung von Themen für die gemeinsame Auseinandersetzung, sowie individuelle schriftliche Abschlussarbeit.

Assessment and permitted materials

Assessment: Continuous attendance, active participation by handing in written inter-assessments, written resume
Art der Leistungskontrolle: Kontinuierliche Anwesenheit, aktive Mitarbeit in Form schriftlicher Zwischenleistungen, schriftliche Abschlussarbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Minimum requirement: Good knowledge in English in order to be able to read basic literature and follow the course. Written assignments and written resume can be handed in in English.
Mindestanforderungen: Grundkenntnisse in Englisch, um Teile der Basisliteratur zu verstehen.

Examination topics

Reading list

Will be discussed in the course of the term.

Association in the course directory

BM 18

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37