190106 PS Scientific Methods in Education in Theory and Practice (2013S)
With special reference to a phenomenological perspective on learning
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2013 09:00 to We 20.02.2013 09:00
- Registration is open from Mo 25.02.2013 09:00 to We 27.02.2013 09:00
- Deregistration possible until Su 17.03.2013 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 01.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 08.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 15.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 22.03. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 12.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 19.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 26.04. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 10.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 17.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 24.05. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 07.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 14.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 21.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 28.06. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Während des Semesters sind unterschiedliche Teilleistungen zu erbringen, die der Einübung in wissenschaftliches Arbeiten, sowie der Erarbeitung thematischer Inhalte dienen: Mitarbeit in der Einheit, Lektüre von Texten, Literaturrecherche, PS-Arbeit etc. (Genaueres in der ersten Einheit)
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Dies soll jedoch nicht gegenstandslos - als könne dies formal erworben werden - eingeübt, sondern anhand der Grundlagen eines pädagogisch-phänomenologischen Lernbegriffs entwickelt werden. Thematisch kreist die Lehrveranstaltung damit um die Genealogie des Lernens, seine Prozessstruktur, die vor allem unter Bezug auf Käte Meyer-Drawe erarbeitet wird. Vor diesem Hintergrund stellt sich menschliches Lernen als ein Vollzug dar, der nicht auf seine Ergebnisse reduziert werden kann.