190106 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) (2019W)
Psychoanalytical-educational theories from their beginnings to the present
Continuous assessment of course work
Labels
BM 5 PS (PP) + BM 6 PS (2011)
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.09.2019 06:30 to Mo 23.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 21.10.2019 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 08.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 15.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 22.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 29.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 05.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 12.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 19.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 26.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 03.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 10.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 17.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 07.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 14.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 21.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 28.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit im PS, Abgabe eines Exposés, Proseminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Dornes, M. (2008): Die Seele des Kindes. Entstehung und Entwicklung. Fischer, Frankfurt am MainFonagy, P.; Target, M. (2005): Frühe Bindung und psychische Entwicklung. Beiträge aus Psychoanalyse und Bindungsforschung. Psychosozial-Verlag, GießenGingelmaier, S.; Taubner, S.; Ramberg, A. (Hg.): Handbuch mentalisierungsbasierte Pädagogik. Vandenhieck & Ruprecht, Göttingen (268-278)Trescher, H. (1993): Theorie und Praxis der Psychoanalytischen Pädagogik. Matthias-Grünewald-Verlag, Mainz
Association in the course directory
BM 5 PS (PP) + BM 6 PS (2011)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21
Studierenden sollen sich im PS mit den psychoanalytisch-pädagogischen Theorien vertiefend auseinander setzen. Es werden theoretischen Einführungen durch die Lehrveranstaltungsleiterin stattfinden, die Studierenden setzen sich je in Kleingruppen mit spezifischen Themen auseinander, die im PS präsentiert werden sollen. Auch das Erstellen der PS, das Entwickeln von Forschungsfragen und der Bearbeitung wird im Seminar thematisiert.