190107 PS Scientific Methods in Education in Theory and Practice (2011S)
with reference to educational theories of the learning
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2011 09:00 to Th 24.02.2011 09:00
- Registration is open from Tu 01.03.2011 09:00 to Fr 04.03.2011 09:00
- Deregistration possible until Fr 25.03.2011 10:00
Details
max. 35 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 08.04. 14:00 - 17:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 24.06. 08:00 - 14:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 25.06. 08:30 - 15:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Sunday 26.06. 08:00 - 16:30 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Im Rahmen der Lehrveranstaltung sollen die elementaren Formen des wissenschaftlichen Arbeitens erlernt und erprobt werden. Thematisch gilt es einen Zugang zu pädagogischen Theorien des Lernens zu eröffnen und Einblicke in den "state of the art" der erziehungswissenschaftlichen Debatte zu diesem Thema zu geben. Anhand aktueller Publikationen werden unterschiedliche Aspekte des pädagogischen Lernvollzugs erörtert und in die unterschiedlichsten Paradigmen der Lernforschung eingeführt. Schwerpunkte werden hierbei auf pragmatische (K. Prange), anthropologische (C. Wulf), phänomenologishe (K. Meyer-Drawe), hermeneutische (G. Buck), biographische (C.Koller) und klassische (Platon) Lernbegriffe gelegt. Unterstützt wird diese Lehrveranstaltung durch den Einsatz einer Lernplattform.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37