190127 SE Philosophy of Science and Educational Research Methods (2019S)
Comparing ontological and epistemological foundations of theories and their methodological consequences
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 06:30 to Tu 19.02.2019 09:00
- Registration is open from Fr 22.02.2019 09:00 to We 27.02.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 18.03.2019 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 25.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 01.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 08.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 29.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 06.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 13.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 20.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 27.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 03.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 17.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 24.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Teilnahme und Mitarbeit
Textlektüre
Kurzreferate zu Texten
Verfassen einer Seminararbeit
Textlektüre
Kurzreferate zu Texten
Verfassen einer Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Positive Absolvierung aller Teilaufgaben
Examination topics
Reading list
Wird auf Moodle bereit gestellt
Association in the course directory
M2b
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Die Studierenden erhalten Texte aus denen wir dann im Seminar gemeinsam ontologische und epistemologische Grundlagen herausarbeiten inklusive deren methodischen Konsequenzen. Wir entwickeln gemeinsam Vergleichskriterien die Unterschiede hervorstreichen und suchen schließlich nach Möglichkeiten Paradigmenübergreifend oder –zusammenführend zu forschen.