190130 SE Education, Biography and Age (2009W)
Images and discourses of ageing processes and prob - Psychoanalytic culture analysis - from an educational point of view
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 21.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 22.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Deregistration possible until Sa 17.10.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 16.10. 14:00 - 17:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Thursday 03.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Thursday 03.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 04.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 04.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Saturday 05.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Saturday 05.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M 7.1b + 5.6.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Welche Auskunft über das Alter(n) gibt die Psychoanalyse? Können aus der Psychoanalyse Leitvorstellungen für ein gelingendes Alter(n) herausgelesen werden?Welche Konsequenzen ergeben sich daraus für die Pädagogik?
Das Thema >Alter(n)sbilder und Diskurse des Alter(n)s< soll anhand konkreter tiefenhermeneutischer Studien zu Bildern des Alter(n)s, wie sie in Zeitungen und Zeitschriften, auf Plakaten und in Werbespots anzutreffen sind, erarbeitet werden.