Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190130 SE Education, Biography and Age (2009W)
Images and discourses of ageing processes and prob - Psychoanalytic culture analysis - from an educational point of view
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 21.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 22.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Deregistration possible until Sa 17.10.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 16.10. 14:00 - 17:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Thursday 03.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Thursday 03.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 04.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 04.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Saturday 05.12. 10:00 - 13:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Saturday 05.12. 14:30 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M 7.1b + 5.6.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Welche Auskunft über das Alter(n) gibt die Psychoanalyse? Können aus der Psychoanalyse Leitvorstellungen für ein gelingendes Alter(n) herausgelesen werden?Welche Konsequenzen ergeben sich daraus für die Pädagogik?
Das Thema >Alter(n)sbilder und Diskurse des Alter(n)s< soll anhand konkreter tiefenhermeneutischer Studien zu Bildern des Alter(n)s, wie sie in Zeitungen und Zeitschriften, auf Plakaten und in Werbespots anzutreffen sind, erarbeitet werden.