190135 SE Research Practicum (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
Termine: 11.10., 25.10., 8.11., 22.11., 13.12.2011 und 24.1.2012 jeweils 10.00 - 13.30 Uhr
Ort: IFF, Schottenfeldgasse 29, 1070 Wien
Ort: IFF, Schottenfeldgasse 29, 1070 Wien
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Registration is open from We 28.09.2011 09:00 to Mo 03.10.2011 09:00
- Deregistration possible until Tu 25.10.2011 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Research Practicum at the Faculty of Interdisciplinary Studies Vienna, Institute of Instructional and School Development.
Assessment and permitted materials
continuous assessment of course work
Minimum requirements and assessment criteria
Scientific application of qualitative methods in the matter of emotional aspects of Learning and Teaching as well as socio-emotional competences within the context of teaching professionalism.
Examination topics
Directions in interviewing techniques, transliterating, analyzing qualitative interviews. Working in scientific teams and presentations in plenum.
Reading list
Turner, A. & Ingrisch, D. & Diem-Wille, G. (2010): "Psychoanalytisch orientierte Lehrerfortbildung - Warum sollen Lehrer/innen Kleinkinder beobachten?" In: Müller, F. H., Eichenberger, A., Lüders, M. & Mayr, J. (Hrsg.). (2010). Lehrerinnen und Lehrer lernen. Konzepte und Befunde zur Lehrerfortbildung. Münster: Waxmann. S. 361-375Turner, A. & Ingrisch, D. & Diem-Wille, G. (2009): "Die psychoanalytische Haltung in der pädagogischen Praxis" Abschlussbericht der Begleitforschung zum Universitätslehrgang "Psychoanalytic Observational Studies: Persönlichkeitsentwicklung und Lernen". IUS WienTurner, A & Ingrisch, D. (2009): „Erfahrungslernen durch die psychoanalytische Beobachtungsmethode - Am Weg zu einer neuen Lernkultur? Über das Verstehen der eigenen und der Emotionen von SchülerInnen aus der Perspektive von LehrerInnen“ In: Diem-Wille, G. & Turner. A. (Hrsg.) Ein-Blicke in die Tiefe: Die Methode der psychoanalytischen Säuglingsbeobachtung und ihre Anwendungen. Stuttgart: Klett-Cotta. S. 157-181
Association in the course directory
BM 23
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37