190157 VO+UE Philosophy of Science in Education - Part 1 (2010S)
Philosophical methods of pedagogical research, esp. hermeneutics
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 16.02.2010 06:00 to Tu 23.02.2010 18:00
- Registration is open from We 24.02.2010 10:00 to Fr 26.02.2010 12:00
- Registration is open from Mo 01.03.2010 10:00 to We 03.03.2010 12:00
- Deregistration possible until Mo 08.03.2010 10:00
Details
max. 750 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
04.03.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
11.03.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
18.03.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
25.03.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
15.04.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
22.04.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
29.04.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
06.05.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
20.05.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
27.05.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
10.06.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
17.06.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Thursday
24.06.
14:00 - 15:30
Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Information
Aims, contents and method of the course
In der LV sollen unterschiedliche philosophische Methoden der bildungswissenschaftlichen Forschung vermittelt werden. Hermeneutische und kritisch-reflexive Methoden stehen im Mittelpunkt. Ausgehend von der Erarbeitung der Methodenproblematik im Sinne einer methodologischen Reflexion sollen dann die Methoden als solche vorgestellt werden. Anhand ausgewählter Themenfelder werden weiterhin in der Vorlesung die Anwendungsfelder repräsentativ dargestellt und in den Übungsteilen zur Vorlesung an ausgewählten Beispielen exemplarisch vertieft.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 7a + 2.2.3
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37