190166 SE Educational Theories in International and Historical Comparison (2009W)
Distinguishing between Affirmative and Reflexive Educational Concepts. Critical Considerations on the Example of Education for Sustainable Development (ESD).
Continuous assessment of course work
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Vorbesprechung am 7.10. 2009 um 10.30
Ort: Seminarraum SHP, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Ort: Seminarraum SHP, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 21.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 22.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 29.09.2009 10:00 to Th 01.10.2009 12:00
- Deregistration possible until Sa 17.10.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 21.10. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 04.11. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 18.11. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 02.12. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 16.12. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 13.01. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Wednesday 27.01. 10:30 - 13:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M8a + 5.1.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Mit der von den Vereinten Nationen seit 2005 ausgerufenen Weltdekade "Bildung für nachhaltige Entwicklung" (BfNE) verbindet sich die bildungspolitische Forderung, die Idee einer nachhaltigen Entwicklung in die Bildungssysteme zu integrieren.
Um diese als pädagogische Programmatik - vielfach als Nachfolgerin von umweltpädagogischen Ansätzen und sie zugleich in Richtung ethischer und politischer Bildung überschreitend - in Bildungsinstitutionen zu verwirklichen, wurde in den letzten Jahren das didaktische Modell der Gestaltungskompetenz entwickelt. Aus bildungswissenschaftlicher Sicht wird mit der Kompetenzorientierung der Anspruch verbunden, damit eine reflektierende Bildungsidee einzulösen. Der durch die Auseinandersetzung mit der systematischen Perspektive Dietrich Benners geschärfte Blick wird in kritischer Absicht auf das Modell der Gestaltungskompetenz gerichtet.