190178 PS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy (2015S)
Educational systems as contexts for human development
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.02.2015 09:00 to We 18.02.2015 09:00
- Registration is open from Fr 20.02.2015 09:00 to Fr 27.02.2015 09:00
- Deregistration possible until Fr 20.03.2015 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 05.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 16.04. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 30.04. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 28.05. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 11.06. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 25.06. 09:45 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Art der Leistungskontrolle:
-Vollständige Teilnahme an den LV-Terminen,
-Bereitschaft, sich mit wissenschaftlichen Texten kritisch zu beschäftigen,
-Aktive Teilnahme durch Gruppenarbeiten, Diskussionen, Reflexionen, Präsentation im Plenum
-Schriftliche Arbeit: PS-Arbeit
-Vollständige Teilnahme an den LV-Terminen,
-Bereitschaft, sich mit wissenschaftlichen Texten kritisch zu beschäftigen,
-Aktive Teilnahme durch Gruppenarbeiten, Diskussionen, Reflexionen, Präsentation im Plenum
-Schriftliche Arbeit: PS-Arbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Ziele: Die Studierenden sollen im Rahmen der Lehrveranstaltung mit Theorien, Methoden und Konzepten von Bildung und Entwicklung bei jungen Menschen mit Behinderung in unterschiedlichen Bildungsystemen vertraut gemacht werden.
Examination topics
Reading list
Bronfenbrenner, U. (1993): Die Ökologie der menschlichen Entwicklung. Natürliche und geplante Experimente. Frankfurt am Main: Fischer Verlag.
Bronfenbrenner, U. (2005): Making Human Beings Human: Biological Perspectives on Human Development. Thousand Oaks, CA: Sage.
Turnbull, A. / Turnbull, H. / Erwin, E. J et al. (2011): Families, Professionals, and Exceptionality: Positive Outcomes through Partnerships and trust. 6th Edition. Upper Saddle River: Pearson Merrill/Prentice Hall.
Wehman, P. (2013): Life Beyond the Classroom. Transition Strategies for young people with disabilities. 5th Edition. Baltimore, London, Sydney: Paul Brookes publishing.
Bronfenbrenner, U. (2005): Making Human Beings Human: Biological Perspectives on Human Development. Thousand Oaks, CA: Sage.
Turnbull, A. / Turnbull, H. / Erwin, E. J et al. (2011): Families, Professionals, and Exceptionality: Positive Outcomes through Partnerships and trust. 6th Edition. Upper Saddle River: Pearson Merrill/Prentice Hall.
Wehman, P. (2013): Life Beyond the Classroom. Transition Strategies for young people with disabilities. 5th Edition. Baltimore, London, Sydney: Paul Brookes publishing.
Association in the course directory
BM 17
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Im Seminar soll den Studierenden zuerst anhand einer theoretischen Einführung das Thema näher gebracht werden. In Kleingruppenarbeiten sollen die Studierenden ausgewählte Aspekte von Bildung und Entwicklung in unterscheidlichen Systemen theoretisch erarbeiten. Durch Gastvorträge wird das Thema praktisch näher gebracht.