Universität Wien

190181 SE Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage (2010S)

ICF - Instrument for Classification from the perspective of cultural Heterogeneity

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Anwesenheit bei der Vorbesprechung ist verpflichtend

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 05.03. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Friday 26.03. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Friday 16.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Friday 23.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Friday 30.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Friday 14.05. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Anhand ausgewählter Literatur wird die Anwendung der Internationalen Klassifikation von Funktionsfähigkeit, Behinderung und Gesundheit (ICF) aufgearbeitet bzw. kritisch analysiert. Dabei sollen die StudentInnen einen ersten Zugang zur ICF erhalten und im Laufe des Seminars diesen durch Diskussionen im Plenum vertiefen. Einen besonderen Schwerpunkt bildet dabei die Berücksichtigung kultureller Vielfalt vor dem Hintergrund internationaler Anwendbarkeit.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

MA6.1a + 5.7.4

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37