190181 SE Pedagogical Approaches to Cultural Diversity and Social Disadvantage (2010S)
ICF - Instrument for Classification from the perspective of cultural Heterogeneity
Continuous assessment of course work
Labels
Anwesenheit bei der Vorbesprechung ist verpflichtend
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 16.02.2010 06:00 to Tu 23.02.2010 18:00
- Registration is open from We 24.02.2010 10:00 to Fr 26.02.2010 12:00
- Deregistration possible until Mo 08.03.2010 10:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 05.03. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 26.03. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 16.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 23.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 30.04. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 14.05. 12:00 - 16:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Anhand ausgewählter Literatur wird die Anwendung der Internationalen Klassifikation von Funktionsfähigkeit, Behinderung und Gesundheit (ICF) aufgearbeitet bzw. kritisch analysiert. Dabei sollen die StudentInnen einen ersten Zugang zur ICF erhalten und im Laufe des Seminars diesen durch Diskussionen im Plenum vertiefen. Einen besonderen Schwerpunkt bildet dabei die Berücksichtigung kultureller Vielfalt vor dem Hintergrund internationaler Anwendbarkeit.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
MA6.1a + 5.7.4
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37