190183 SE Paradigmatic Changes: Utilitarian "Bildung"? (2009S)
Continuous assessment of course work
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Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.02.2009 09:00 to Fr 20.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 23.02.2009 09:00 to Fr 27.02.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 16.03. 13:45 - 15:45 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Monday 23.03. 13:45 - 15:45 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Tuesday 31.03. 13:45 - 15:45 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
- Tuesday 21.04. 13:45 - 17:45 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
- Monday 04.05. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Monday 11.05. 09:00 - 13:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
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5.3.3
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
In der LV soll der Frage nachgegangen werden, inwiefern von einem "Paradigmenwechsel" die Rede sein kann, nicht nur in der Frage der Systemsteuerung, sondern auch bezüglich des zu Grunde liegenden Verständnisses von "Bildung": Handelt es sich dabei um ein "utilitaristisches" Verständnis, wie dies oftmals abwertend angeführt wird? Was bedeutet dies, welche Kennzeichen trägt solch eine Bildungsidee, welche Folgen könnte dies haben, welche Probleme werden dadurch aufgeworfen?