190189 PS Education and Culture (2016W)
Educating cultures!?
Continuous assessment of course work
Labels
Course will be held in German mostly; reading and discussing English papers should be possible.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2016 09:00 to Mo 26.09.2016 09:00
- Deregistration possible until Mo 17.10.2016 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
- Sabine Krause
- Anna Windischbauer-Walchshofer (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
You have to be present at first meeting. Deadline for seminar paper is Dec. 30th 2016!
- Monday 03.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 14.10. 16:00 - 19:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 15.10. 10:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 04.11. 16:00 - 19:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 05.11. 10:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 25.11. 11:30 - 14:45 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Overview on discussions on the relation of pedagogy and culture. Observation and documentation on daily life that is background for further discussions.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit; Abgabe einer Reflexion und eines Protokolls; Präsentation ODER PS-Arbeit;
Erlaubt sind alle Texte des Seminars, eigenständig recherchierte Literatur bzw. anderweitige Quellen.
(siehe Mindestanforderungen)
Erlaubt sind alle Texte des Seminars, eigenständig recherchierte Literatur bzw. anderweitige Quellen.
(siehe Mindestanforderungen)
Minimum requirements and assessment criteria
short paper on theoretical background (max. 15 p);
protocol on observation/documentation (mx. 15 p);
presentation at last unit OR seminar paper (max. 20 p).You have to hand in all three partial performances to complete this course.
protocol on observation/documentation (mx. 15 p);
presentation at last unit OR seminar paper (max. 20 p).You have to hand in all three partial performances to complete this course.
Examination topics
Themen und Diskussionen der Lehrveranstaltung, also alle Pflichttexte, in der Diskussion Erarbeitetes und je nach Arbeitsauftrag zusätzliche Literatur. Darüber hinaus ist eine eigenständige Recherche zusätzlicher Literatur empfohlen.
Reading list
Eine ausführliche Literaturliste wird zum Semesteranfang ausgegeben.Grundlegend:
Mollenhauer, Klaus (1983/2003): Vergessene Zusammenhänge. Über Erziehung und Kultur. München: Juventa.
Helmer, Karl: Kultur. In: Benner/Oelkers: Historisches Wörterbuch der Pädagogik. Weinheim/Basel: Beltz 2004, S. 527-547.
Viehhauser, Martin (2016): Reformierung des Menschen durch Stadtraumgestaltung. Weilerswirst: Velbrück Wissenschaft. Daraus: Einleitung. Zu finden unter: http://www.velbrueck-wissenschaft.de/pdf_ausfuehrlich/978-3-95832-078-9.pdf
Mollenhauer, Klaus (1983/2003): Vergessene Zusammenhänge. Über Erziehung und Kultur. München: Juventa.
Helmer, Karl: Kultur. In: Benner/Oelkers: Historisches Wörterbuch der Pädagogik. Weinheim/Basel: Beltz 2004, S. 527-547.
Viehhauser, Martin (2016): Reformierung des Menschen durch Stadtraumgestaltung. Weilerswirst: Velbrück Wissenschaft. Daraus: Einleitung. Zu finden unter: http://www.velbrueck-wissenschaft.de/pdf_ausfuehrlich/978-3-95832-078-9.pdf
Association in the course directory
BM 12
Last modified: Th 10.11.2022 00:22