190196 SE Education as an Academic Discipline (2015S)
A theoretical approach to the fundamentals of Education Studies and their location within the system of sciences and humanities
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.02.2015 09:00 to We 18.02.2015 09:00
- Deregistration possible until Fr 20.03.2015 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 09.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Tuesday 10.03. 16:45 - 20:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 11.03. 15:00 - 18:15 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Monday 11.05. 16:45 - 20:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
- Tuesday 12.05. 15:00 - 20:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 13.05. 15:00 - 20:00 Medien-und Methodenlabor Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Regelmäßige und aktive (Diskussions-)Teilnahme
die vorbereitende Lektüre der Basisliteratur
ein in Kleingruppenarbeit erstellter, präsentierter Kurzbericht zu den jeweiligen Themenbereichen
ein Portfolio
die vorbereitende Lektüre der Basisliteratur
ein in Kleingruppenarbeit erstellter, präsentierter Kurzbericht zu den jeweiligen Themenbereichen
ein Portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
Die TeilnehmerInnen setzen sich theoretisch mit einer allgemeinpädagogischen Forschungsmethode in Form des von D. Benner vorgeschlagenen Pädagogischen Experiments auseinander und entwicklen somit ein problembewusstes, theoriegeleitetes Verständnis für pädagogisches Forschen neben den bekannten sozialwissenschafltichen Forschungsparadigmen.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M1b
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37