190208 PS Individual and Development (2009S)
The impact of conseling on the development of children and adolescents. From a psychoanalytic print of view.
Continuous assessment of course work
Labels
Die Anwesenheit bei der Vorbesprechung ist verpflichtend!!
Anfragen bezüglich der Teilnahme am Seminar können vor Lehrveranstaltungsbeginn nicht beantwortet werden.
Anfragen bezüglich der Teilnahme am Seminar können vor Lehrveranstaltungsbeginn nicht beantwortet werden.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.02.2009 09:00 to Fr 20.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 23.02.2009 09:00 to Fr 27.02.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 12:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 06.03. 13:00 - 14:30 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 13.03. 13:00 - 17:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 27.03. 13:00 - 17:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 03.04. 13:00 - 17:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 22.05. 13:00 - 17:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 12.06. 13:00 - 17:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM6 + 2.3.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Im Rahmen der Lehrveranstaltung werden sowohl klassische tiefenpsychologisch-orientierte Entwicklungstheorien und insofern Aufklärungsprozesse, als auch Kasuistik und insofern individuelle
Entwicklungsgeschichten einfließen, die im Rahmen des Wiener Konzeptes psychoanalytisch-pädagogischer Erziehungsberatung betrachtet werden. Auf Grundlage dessen wird überlegt, wie Entwicklungseinbrüche verstanden und
-prozesse wieder in Gang gebracht werden können.