190208 PS Individual and development (2013W)
Intersubjectivity, reciprocity, recognition - forms (earlier) encounters in the development of the self
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2013 09:00 to Mo 23.09.2013 09:00
- Registration is open from We 25.09.2013 09:00 to We 02.10.2013 09:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2013 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 15.11. 11:30 - 14:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 16.11. 15:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.11. 13:15 - 16:30 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
- Saturday 14.12. 13:15 - 17:45 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 16.12. 13:15 - 16:30 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
- Friday 17.01. 15:00 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 20.01. 13:15 - 16:30 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
*) Erarbeitung einer wissenschaftlich-fundierten Literaturrecherche und Forschungsfrage
*) Einzel- bzw. Gruppenreferate inkl. Handout + anschl. Diskussion im Rahmen eines thematisch abgesteckten Fachsymposiums
*) Verfassen einer Proseminararbeit
*) Einzel- bzw. Gruppenreferate inkl. Handout + anschl. Diskussion im Rahmen eines thematisch abgesteckten Fachsymposiums
*) Verfassen einer Proseminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden können Bildung und Entwicklung als Vergesellschaftungsprozess aus Sicht des Individuums theoretisch und anhand von Beispielen (z.B. Heranwachsen, Jugendphase, Altern) beschreiben.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Central concern of the proseminar is to explore these paradoxical acting positions using a transdisciplinary theorybased access and thus also enter philosophical levels of recognition. In this case the question will be discussed to what extent the influence of the personal and symbolic Other (Lacan) may be relevant for regular or irregular processes of development.