190222 SE Theory and practical experience of school development (2012W)
Biographical self-reflection and gender competence
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 05.10.2012 12:00 to Fr 12.10.2012 12:00
- Deregistration possible until Mo 15.10.2012 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 18.10. 14:00 - 16:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 22.01. 10:00 - 16:30 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 23.01. 10:00 - 16:30 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 24.01. 10:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Schriftliche Arbeit (Hausarbeit/Seminarreflexion)
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist, im Sinne pädagogischer Professionalität, selbstreflexive Handlungskompetenz als verständnisvolle
Haltung gegenüber dem eigenen Geworden sein und dem Geworden sein anderer zu entwickeln.
Haltung gegenüber dem eigenen Geworden sein und dem Geworden sein anderer zu entwickeln.
Examination topics
Reading list
Wird im Seminar bekannt gegeben.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
ist daher neben einem kritischen Gesellschaftsbezug ein wichtiger Aspekt pädagogischer Reflexivität.
Methoden biografischer Selbstreflexion sind geeignet, dem Zusammenhang zwischen eigener Geschichte und
pädagogischem Handeln auf die Spur zu kommen.
Unter dem Motto Auf meinen Spuren! soll das Konzept theoretisch eingeführt und praktisch im Rahmen einer
Methodenwerkstatt durchgeführt werden.