190224 PS BM 14 Designs and Methods of International Comparative Educational Science (2011W)
research on educational transitions
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Registration is open from We 28.09.2011 09:00 to Mo 03.10.2011 09:00
- Deregistration possible until Tu 25.10.2011 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 11.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 18.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 25.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 08.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 15.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 22.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 29.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 06.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 13.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 10.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 17.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Tuesday 24.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
In dem Seminar soll die Frage nach der Logik einiger europäischer Schulsysteme gestellt werden und deren Auswirkungen auf Übergangsentscheidungen erläutert werden.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Das Seminar möchte
- Studierenden eine differenzierte Sicht die Übergangsproblematik im internationalen Vergleich eröffnen.
- Kenntnisse über methodische Zugangsweisen der Übergangsforschung vermitteln.
- einen kritischen Einblick in die Problemfelder von Übergangsforschung geben.
- Studierenden eine differenzierte Sicht die Übergangsproblematik im internationalen Vergleich eröffnen.
- Kenntnisse über methodische Zugangsweisen der Übergangsforschung vermitteln.
- einen kritischen Einblick in die Problemfelder von Übergangsforschung geben.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 14
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37