Universität Wien

190224 PS BM 14 Designs and Methods of International Comparative Educational Science (2011W)

research on educational transitions

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 11.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 18.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 25.10. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 08.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 15.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 22.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 29.11. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 06.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 13.12. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 10.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 17.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Tuesday 24.01. 08:00 - 09:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

In dem Seminar soll die Frage nach der Logik einiger europäischer Schulsysteme gestellt werden und deren Auswirkungen auf Übergangsentscheidungen erläutert werden.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Das Seminar möchte
- Studierenden eine differenzierte Sicht die Übergangsproblematik im internationalen Vergleich eröffnen.
- Kenntnisse über methodische Zugangsweisen der Übergangsforschung vermitteln.
- einen kritischen Einblick in die Problemfelder von Übergangsforschung geben.

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 14

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37