190232 SE Bachelor's Paper II (2016W)
On Poverty and Education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2016 09:00 to Mo 26.09.2016 09:00
- Registration is open from We 28.09.2016 09:00 to Fr 30.09.2016 09:00
- Deregistration possible until Mo 17.10.2016 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German, English
Lecturers
- Reinhold Stipsits
- Julia Börner (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 13.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 20.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 27.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 03.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 10.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 17.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 24.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 01.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 15.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 12.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 26.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Leistungsnachweis:
gemeinsame Lektüre (auch) englische Texte,
schriftliche SE Arbeit (ca. 40.000 Zeichen) mit Gespräch zur Arbeit
gemeinsame Lektüre (auch) englische Texte,
schriftliche SE Arbeit (ca. 40.000 Zeichen) mit Gespräch zur Arbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Lernziele:
Unterscheiden zwischen Prekariat und Proletariat. Schriftliche Ausarbeitung einer Seminararbeit, Texte grundlagenkritisch und hermeneutisch interpretieren können, einen sozialpädagogischen Anspruch thematisch identifizieren können. Berichte der Armutskonferenz und Berichte des Migrationsbeirats auf (sozial-)pädagogische Relevanz beurteilen können.Learning Outcomes:
One goal is to be able to differentiate between precarious lives and Proletarian. Written paper, to be able to give a sound hermeneutically interpretation, to substantiate a claim of social pedagogy and having a sense of community. Another demand is to be able to evaluate reports of poverty conference and reports of the Council of migration with a concern to social education and its impact.
Unterscheiden zwischen Prekariat und Proletariat. Schriftliche Ausarbeitung einer Seminararbeit, Texte grundlagenkritisch und hermeneutisch interpretieren können, einen sozialpädagogischen Anspruch thematisch identifizieren können. Berichte der Armutskonferenz und Berichte des Migrationsbeirats auf (sozial-)pädagogische Relevanz beurteilen können.Learning Outcomes:
One goal is to be able to differentiate between precarious lives and Proletarian. Written paper, to be able to give a sound hermeneutically interpretation, to substantiate a claim of social pedagogy and having a sense of community. Another demand is to be able to evaluate reports of poverty conference and reports of the Council of migration with a concern to social education and its impact.
Examination topics
Reading list
Die Lehrveranstaltung verwendet deutsch- und
englischsprachige Literatur.Michael Jandl, Christina Hollomey, Sandra Gendera, Anna Stepien and Veronika Bilger (2014), Migration and Irregular Work in Austria. A Case Study of the Structure and Dynamics of Irregular Foreign Employment in Europe at the Beginning of the 21st Century. Amsterdam, Amsterdam University Press, 2009.Steffen Hillmert (2014), Bildung, Ausbildung und soziale Ungleichheiten im Lebenslauf. In: Z f Erziehungswiss (2014) 17:7394, DOI 10.1007/s11618-013-0465-2
englischsprachige Literatur.Michael Jandl, Christina Hollomey, Sandra Gendera, Anna Stepien and Veronika Bilger (2014), Migration and Irregular Work in Austria. A Case Study of the Structure and Dynamics of Irregular Foreign Employment in Europe at the Beginning of the 21st Century. Amsterdam, Amsterdam University Press, 2009.Steffen Hillmert (2014), Bildung, Ausbildung und soziale Ungleichheiten im Lebenslauf. In: Z f Erziehungswiss (2014) 17:7394, DOI 10.1007/s11618-013-0465-2
Association in the course directory
BM 25
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Das BA Seminar stellt Fragen zu der Bildungsarmut auf mehrfache Weise. Nicht allein der Diskurs über Benachteiligung und Exklusion zeigt auf, dass Bildung vererbt wird. Armut zeigt sich als Phänomen auch im Wohlfahrtsstaat. Das Seminar wird Englische und Deutschsprachige Texte benutzen.Content:
The issue of educational poverty will be dealt with in various ways in class. In particular, discourses on exclusion reveal the fact education gets inherited. Poverty is a phenomenon also in social welfare states. The seminary is backed by the lecture of English and German texts.