190239 VO+UE Empirical Research Methods of Educational Science II ¿ Part 1 (2012W)
Qualitative Research
Continuous assessment of course work
Labels
Anmeldung über das elektronische Anmeldesystem. Persönliche Anwesenheit in der ersten LV unbedingt erforderlich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2012 09:00 to Mo 24.09.2012 09:00
- Registration is open from Th 27.09.2012 09:00 to Mo 01.10.2012 09:00
- Deregistration possible until Su 14.10.2012 12:00
Details
max. 240 participants
Language: German
Lecturers
- Bettina Dausien
- Doris Gruber (Student Tutor)
- Andreas Nocker (Student Tutor)
- Markus Pilgerstorfer (Student Tutor)
- Renate Semler (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
09.10.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
16.10.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
23.10.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
30.10.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
06.11.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
13.11.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
20.11.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
27.11.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
04.12.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
11.12.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
18.12.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
08.01.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
15.01.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
22.01.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Tuesday
29.01.
11:30 - 13:00
Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Informationen zu den Prüfungsmodalitäten werden in der ersten Vorlesungseinheit am 6.10.2009 bekannt gegeben.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Empfohlene Grundlagenliteratur:
Rosenthal, Gabriele (2005): Interpretative Sozialforschung. Eine Einführung. Weinheim/München: Juventa.
Rosenthal, Gabriele (2005): Interpretative Sozialforschung. Eine Einführung. Weinheim/München: Juventa.
Association in the course directory
BM 9a
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
" Einführung in Geschichte und Theorie qualitativer Sozialforschung
" methodologische Grundlagen des interpretativen Paradigmas
" Überblick über Felder und aktuelle Ansätze qualitativer Forschung (Biographieforschung, Ethnographie, Diskursanalyse u.a.)
" Theorie und Praxis ausgewählter qualitativer Methoden: Interviewverfahren, teilnehmende Beobachtung (mit Übungen)
" Schwerpunkt auf Methoden der Datenerhebung
" Forschungsbeispiele mit bildungswissenschaftlichem Bezug