190242 SE Theory und practice of psychomotor therapy (2009S)
in the concept of special education and inclusion
Continuous assessment of course work
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Verpflichtende Teilnahme an der Vorbesprechung
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.02.2009 09:00 to Fr 20.02.2009 09:00
- Registration is open from Mo 23.02.2009 09:00 to Fr 27.02.2009 09:00
- Deregistration possible until Sa 14.03.2009 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
19.03.
10:00 - 11:00
STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Saturday
23.05.
10:00 - 17:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Saturday
06.06.
10:00 - 17:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Saturday
13.06.
10:00 - 17:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Saturday
27.06.
10:00 - 17:00
Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
5.7.4
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Nach einem historischen Rückblick auf die Ursprünge der Psychomotorik wird der Frage nachgegangen, mit welcher veränderten Erlebnis- und Erfahrungswelt die Kinder in einer sich verändernden Gesellschaft konfrontiert sind und dass gerade in diesem Umfeld sinnes-psycho-physiologische Ansätze in der heil- und integrationspädagogischen Praxis eine Renaissance erleben müssen, weil der Moment der sinnlichen Wahrnehmung ein basales Element von Entwicklungs- und Bildungsprozessen darstellt. Insbesondere soll die systemisch-konstruktivistische Perspektive in experimenteller Form erlebbar werden. Weiters werden ausgehend von einer kritischen und differenzierten Auseinandersetzung mit Texten aus anderen Wissenschaftsdisziplinen die daraus resultierenden Konsequenzen für die praktische Arbeit im heil- und integrationspädagogischen Arbeitsfeld im Allgemeinen und der psychomotorischen Förderung im Speziellen diskutiert.