Universität Wien

190246 SE Analytical based Individual-Case-Care 1 (2007W)

Concerns on Situation Analysis, Exploration and Self-refering Processes

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Die Anwesenheit am 1. Termin ist wesentlich für die Aufnahme

Für den 2. Abschnitt des Diplomstudiums 2002 geeignet

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 10.10. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 17.10. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 24.10. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 07.11. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 14.11. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 21.11. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 28.11. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 05.12. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 12.12. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 09.01. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 16.01. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 23.01. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Wednesday 30.01. 15:00 - 17:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Problemstellungen in der Einzelfallhilfe resultieren aus unterschiedlichen Kontexten. Das Problemverständnis ist Teil eines Analyseprozesses, der Entwicklungs- und Lösungspotentiale abhängig von der Analyse der Situation, von explorativen Möglichkeiten und Selbst bezüglichen Prozessen sieht. Themen sind Basics zu situationanalytischem Arbeiten, Beobachtung, Wahrnehmung, Narration.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

5.6.5

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37