Universität Wien

190246 SE Analysis-oriented Individual Case-care 1: Basics of Situation Analysis (2009W)

Concerns on Situation Analysis, Exploration and Self-refering Processes

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Wednesday 07.10. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 14.10. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 21.10. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 28.10. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 04.11. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 11.11. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 18.11. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 25.11. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 02.12. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 09.12. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 16.12. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 13.01. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 20.01. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 27.01. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Problemstellungen in der Einzelfallhilfe resultieren aus unterschiedlichen Kontexten. Das Problemverständnis ist Teil eines Analyseprozesses, der Entwicklungs- und Lösungspotentiale abhängig von der Analyse der Situation, von explorativen Möglichkeiten und Selbst bezüglichen Prozessen sieht. Themen sind Basics zu situationanalytischem Arbeiten, Beobachtung, Wahrnehmung, Narration.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

5.6.5

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37