190254 SE Combination of qualitative and quantitative data (2010S)
in the context of the "Wiener Kinderkrippenstudie" referring "Triangulation", "Mixed Methods" and "Integration of Methods" in (social) research II.
Continuous assessment of course work
Labels
Studierende, die bereits im WS 2009/10 Teil I der Lehrveranstaltung absolviert haben, werden bevorzugt aufgenommen. Zumindest 15 Seminarplätze werden darüber hinaus an Studierende vergeben, die dieses Kriterium nicht erfüllen.
Voraussetzung für den Einstieg ins SE im SS 2010: 2. Studienabschnitt, Kenntnis von empirisch-quantitativen und empirisch-qualitativen Methoden.
Voraussetzung für den Einstieg ins SE im SS 2010: 2. Studienabschnitt, Kenntnis von empirisch-quantitativen und empirisch-qualitativen Methoden.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 16.02.2010 06:00 to Tu 23.02.2010 18:00
- Registration is open from We 24.02.2010 10:00 to Fr 26.02.2010 12:00
- Deregistration possible until Mo 08.03.2010 10:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 12.03. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 26.03. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 16.04. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 28.05. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 18.06. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Friday 25.06. 09:00 - 12:00 Seminarraum STS, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Im Rahmen dieses Seminars werden qualitative und quantitative Daten, die im Kontext der Wiener Kinderkrippenstudie erhoben und ausgewertet wurden, vor dem Hintergrund der aktuellen forschungsmethodologischen Diskussion theoriegeleitet und methodisch kontrolliert verknüpft, um ein besseres Verständnis des kindlichen Erlebens von Krippeneintritt wie auch von Strategien der Analyse jener Daten zu erlangen, die unter Zugriff auf verschiedene Erhebungs- und Auswertungsstrategien gewonnen wurden.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
5.6.6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37