Universität Wien

190291 SE Theory and practical experience of teaching and learning (2009W)

Über das Verhältnis von Didaktik und Fachdidaktik (am Beispiel Mathematik Fachdidaktik)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 03.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
  • Wednesday 04.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
  • Thursday 05.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)

Information

Aims, contents and method of the course

Folgende Themen sollen im Seminar behandelt werden:
" Problemlösestrategien und ihre Vermittlung und Anwendung im Unterricht
" Beispiele für (für Schüler/innen) motivierende Unterrichtsverläufe
" Wie man durch Peer-Unterricht Lernkonzepte stärken kann
" Alternative didaktische Modelle um Unterricht abwechslungsreich und erfolgreicher zu machen
" Allgemeine Strategien für einen erfolgreichen (mathematischen) Unterricht

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37