190291 SE Theory and practical experience of teaching and learning (2009W)
Über das Verhältnis von Didaktik und Fachdidaktik (am Beispiel Mathematik Fachdidaktik)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Deregistration possible until Sa 31.10.2009 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 03.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
- Wednesday 04.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 1, Maria-Theresien-Str.3/Parterre, 1090 Wien)
- Thursday 05.11. 09:00 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
" Problemlösestrategien und ihre Vermittlung und Anwendung im Unterricht
" Beispiele für (für Schüler/innen) motivierende Unterrichtsverläufe
" Wie man durch Peer-Unterricht Lernkonzepte stärken kann
" Alternative didaktische Modelle um Unterricht abwechslungsreich und erfolgreicher zu machen
" Allgemeine Strategien für einen erfolgreichen (mathematischen) Unterricht