Universität Wien

190305 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (2009W)

Equipment and services for people with intellectual impediment - under special attention of aspects of the high-class development

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Monday 05.10. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 12.10. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 19.10. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 09.11. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 16.11. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 23.11. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 30.11. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 07.12. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 14.12. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 11.01. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 18.01. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien
Monday 25.01. 10:15 - 11:45 Hörsaal 3D, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/3. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Menschen mit intellektueller Behinderung sind in besonderem Maße auf diverse Hilfsangebote und Dienste angewiesen, wenn sie ihr Leben unter möglichst normalen Umständen und in größtmöglicher Teilhabe am Leben der Gemeinschaft führen können sollen.
In der LV werden exemplarisch verschiedene Arten von Hilfen und Diensten erörtert. Dabei wird besonderes Augenmerk auf Fragen der Qualität und der Qualitätsentwicklung gelegt (Qualitätsstandards, Qualitätskriterien, diverse Instrumente wie z.B. NutzerInnenbefragung, Monitoring, usw.).

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 18 + 2.3.1

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37