Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190323 SE Ethic Challenges in Education (2010S)
"How am I to develop the sense of freedom in spite of the restraint?" (Kant 1803) - On one of the central dilemma in educational theory and practice
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 16.02.2010 06:00 to Tu 23.02.2010 18:00
- Registration is open from We 24.02.2010 10:00 to Fr 26.02.2010 12:00
- Deregistration possible until Mo 08.03.2010 10:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 04.03. 10:00 - 12:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Wednesday 26.05. 09:00 - 12:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Thursday 27.05. 09:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 28.05. 09:00 - 13:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Friday 28.05. 14:00 - 16:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Sunday 30.05. 09:00 - 13:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Sunday 30.05. 14:00 - 16:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 31.05. 09:00 - 13:30 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Tuesday 01.06. 09:00 - 13:30 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M 4.4 + 4.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Das Seminar möchte diese Spannung genauer analysieren. Es werden verschiedene Texte gelesen und diskutiert, die teils direkt auf Kants Vorlesung Bezug nehmen und teils die Begriffe "Freiheit", "Zwang"/ "Gewalt" philosophisch betrachten.