190330 SE University and Internet (2011S)
Continuous assessment of course work
Labels
Fr, 11.3.2011, 09:00 - 17:00,
Fr, 08.4.2011, 09:00 - 17:00,
Fr, 20.5.2011, 09:00 - 17:00,
Fr, 21.5.2011, 09:00 - 17:00.Weitere Information unter: https://campus.uni-klu.ac.at/studien/lvliste.jsp?semester=11S&diplomfachkey=2488&nobc=
Institut für Wissenschaftskommunikation und Hochschulforschung http://www.uni-klu.ac.at/wiho
Ort:, IFF - Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung, Uni Klagenfurt, Schottenfeldgasse 29, 1070 Wien
Fr, 08.4.2011, 09:00 - 17:00,
Fr, 20.5.2011, 09:00 - 17:00,
Fr, 21.5.2011, 09:00 - 17:00.Weitere Information unter: https://campus.uni-klu.ac.at/studien/lvliste.jsp?semester=11S&diplomfachkey=2488&nobc=
Institut für Wissenschaftskommunikation und Hochschulforschung http://www.uni-klu.ac.at/wiho
Ort:, IFF - Fakultät für Interdisziplinäre Forschung und Fortbildung, Uni Klagenfurt, Schottenfeldgasse 29, 1070 Wien
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Digitale Medien, im Besonderen das Internet, verändern die traditionellen Arbeitsweisen an Universitäten. Das Seminar beschäftigt sich mit dem dynamischen Zusammenspiel von inhaltlichen, sozialen und technischen Aspekten, die die Entwicklung neuer Arbeits- und Kommunikationsformen in Forschung und Lehre beeinflussen.Studierende werden kleine Forschungs- oder Praxisprojekte entwickeln, durchführen und in Seminararbeiten dokumentieren. Dabei erhalten sie in mehreren Schritten intensives Feedback und Beratung. Thematisch sollen die Projekte mit digitalen Medien und Bildung/Forschung zu tun haben, vor allem aber für die Studierenden selbst interessant und relevant sein, etwa für Studium, Beruf, Abschlussarbeiten, etc.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Agee, Anne S. and Holisky, Dee A. (2000) Technology Accross the Curriculum at George Mason University. In: Educause Quarterly, pp. 6-12.
Miller, Riel / Shapiro, Hanne/ Hilding-Hamann, Knud Erik (2008) School's Over: Learning Spaces in Europe in 2020: An Imagining Exercise on the Future of Learning. European Commission, Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies, Spain.
Nash, John / Plugge, Leo / Eurelings, Anneke (2001) Defining and Evaluating CSCL-Projects. Managing Towards Evaluation. In: Eurlings, A. & Dillenbourg, P. (Eds.), Proceedings of the European Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (pp. 120-128). Maastricht, The Netherlands: Universiteit Maastricht.
Nentwich, M., 2001, (Re-)De-commodification in academic knowledge distribution?, Science Studies 14(2), 21-42.
OECD/CERI (2007) Giving Knowledge for Free. The Emergence of Open Educational Resources. OECD.
Pfeffer, Thomas (2006) Virtualisation of Universities. Digital Media and the Organisation of Higher Education Institutions. Dissertation, Universität Klagenfurt.
Twigg, Carol (2003) Improving learning and reducing costs. New models for online learning. In: EDUCAUSE Review.
Miller, Riel / Shapiro, Hanne/ Hilding-Hamann, Knud Erik (2008) School's Over: Learning Spaces in Europe in 2020: An Imagining Exercise on the Future of Learning. European Commission, Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies, Spain.
Nash, John / Plugge, Leo / Eurelings, Anneke (2001) Defining and Evaluating CSCL-Projects. Managing Towards Evaluation. In: Eurlings, A. & Dillenbourg, P. (Eds.), Proceedings of the European Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (pp. 120-128). Maastricht, The Netherlands: Universiteit Maastricht.
Nentwich, M., 2001, (Re-)De-commodification in academic knowledge distribution?, Science Studies 14(2), 21-42.
OECD/CERI (2007) Giving Knowledge for Free. The Emergence of Open Educational Resources. OECD.
Pfeffer, Thomas (2006) Virtualisation of Universities. Digital Media and the Organisation of Higher Education Institutions. Dissertation, Universität Klagenfurt.
Twigg, Carol (2003) Improving learning and reducing costs. New models for online learning. In: EDUCAUSE Review.
Association in the course directory
5.10.3
Last modified: Fr 31.08.2018 08:52