190333 PS Scientific Methods in Education in Theory and Practice (2011S)
with references to Educating Gender - Paradigms of Educational Gender Research and Gender Education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 01.02.2011 09:00 to Th 24.02.2011 09:00
- Registration is open from Tu 01.03.2011 09:00 to Fr 04.03.2011 09:00
- Deregistration possible until Fr 25.03.2011 10:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 04.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 18.03. 09:00 - 14:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 01.04. 09:00 - 14:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 08.04. 09:00 - 14:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 06.05. 09:00 - 14:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 13.05. 09:45 - 11:15 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Proseminararbeit, Partizipation
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Im Proseminar setzen wir uns mit unterschiedlichen Theorie- und Forschungsansätzen auseinander, die einen kritischen Blick auf Gender und Geschlechterverhältnis in der Erziehungswissenschaft entwickeln:
Historische Perspektiven (Klassiker der Bildungstheorie, Frauenbewegung und Bildung), Doing Gender als theoretische und Forschungsperspektive, Männlichkeitsforschung, Queer Theorie und Bildung.