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190352 PS E5: Assisting occupations using Austrian Sign Language (ÖGS) (2025S)
Continuous assessment of course work
Labels
Parallel zum PS sind KU bei Stalzer und SK bei Roiss zu besuchen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2025 06:30 to We 19.02.2025 09:00
- Deregistration possible until Mo 17.03.2025 09:00
Details
max. 16 participants
Language: German, Austrian Sign Language
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- N Thursday 06.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 13.03. 09:45 - 13:00 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 20.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 10.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Thursday 22.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Saturday 14.06. 09:45 - 18:15 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Multimodal (mündlich mit schriftlicher Unterlage), erfolgt im Rahmen der LV.
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit und aktive Mitarbeit bei allen Terminen ist Voraussetzung für die Beurteilung.
Erfolgreiche Durchführung der umfangreichen eigenständigen Recherche (50%) sowie Präsentation im Plenum (50%).
Erfolgreiche Durchführung der umfangreichen eigenständigen Recherche (50%) sowie Präsentation im Plenum (50%).
Examination topics
Das Feld "Arbeiten mit ÖGS". Forschungsmethoden/Erhebungsmethoden. Präsentation.
Reading list
Flick, Uwe, et al., Eds. (19953) Handbuch qualitative Sozialforschung. Grundlagen, Konzepte, Methoden und Anwendungen. Beltz.Lamnek, Siegfried (20105) Qualitative Sozialforschung. Beltz.Orfanidou, Eleni, Bencie Woll,Gary Morgan (2015) Research methods in sign language studies: a practical guide. Wiley Blackwell.Pollard Robert Q. (1992) Cross-cultural ethics in the conduct of deafness research. 87 101 in: Rehabilitation Psychology 37(2). (http://www.urmc.rochester.edu/people/21391699-robert-pollard/articles).Pollard Robert Q. (2002) Ethical Conduct in Research Involving Deaf People. 162 178 in: Virginia Gutman, Ed.: Ethics in Mental Health and Deafness. Gallaudet UP. Siehe http://muse.jhu.edu/books/9781563682063.
Association in the course directory
EC198_ÖGS II E5
Last modified: Mo 20.01.2025 14:46
Methoden: Input, Gruppenarbeiten, Einzelarbeit, individuelle Recherche, Feldforschung, Plenum, Referat.