Universität Wien

190450 SE Analytical Oriented Individual Case-care 2 (2008S)

Learning situation, social structure and developement

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Für den 2. Studienabschnitt geeignet, DIPLOMSTUDIUM; Fortsetzung des WS; für Teilnehmer des WS 07

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Wednesday 05.03. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 12.03. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 02.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 09.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 16.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 23.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 30.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 07.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 14.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 21.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 28.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 04.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 11.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Wednesday 18.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Die Einzelfallhilfe hat es mit Problemstellungen zu tun, die detaillierte Kenntnisse von Entwicklungstheorien zur Sprachentwicklung, zur Unterstützung mentaler Prozesse der frühen Kindheit und der Objektbeziehung braucht. Die Bedeutung von Entwicklungstheoremen in Hinblick auf die Dynamik der Einzelfallhilfe wird an exemplarisch ausgewählten Ansätzen dargestellt (Papousek, D.Stern, Winnicott, Tomasello) und untersucht.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

5.6.2

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37