Universität Wien

190475 PS Introduction to scientific Methods in Education (2008S)

with reference to papers with an approach to education

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 04.03. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 11.03. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 18.03. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 25.03. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 01.04. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 08.04. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 15.04. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 22.04. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 29.04. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 06.05. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 13.05. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 20.05. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 27.05. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 03.06. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 10.06. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 17.06. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Tuesday 24.06. 17:15 - 18:45 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)

Information

Aims, contents and method of the course

Die Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten erfolgt unter Heranziehung bildungsphilosphischer Texte, die versuchen, den Begriff "Pädagogik" näher zu bestimmen. Unterschiedliche Positionen in der Auseinandersetzung "Pädagogik und/oder Erziehungswissenschaft?" werden erläutert. Grundfragen zur Definitionsproblematik werden erörtert, da es keine Übereinkunft darüber gibt, was alles unter diesen Begriffen subsumiert werden kann. Dabei werden die Standpunkte auch unter dem Aspekt ihrer philosophischen Herkunft bzw. Geschichtlichkeit betrachtet.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

1.3

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37