190479 VÜ Introduction into Philosophy of Educational Science (2017S)
What ist that thing called science?
Continuous assessment of course work
Labels
Diese Veranstaltung ist prüfungsimmanent, Anwesenheit zur Veranstaltungszeit wird vorausgesetzt! Bitte beachten Sie die Regelungen zur An- und Abmeldung bei prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2017 06:30 to Mo 20.02.2017 09:00
- Registration is open from Th 23.02.2017 09:00 to Tu 28.02.2017 09:00
- Deregistration possible until Mo 20.03.2017 09:00
Details
max. 450 participants
Language: German, English
Lecturers
- Daniel Tröhler
- Lisa Maria Kirchgatterer (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
The lecture on 21 March is cancelled. On 28 March and 9 Mai the students have, in groups of three or four, the duty to formulate one question regarding the lecture. This question is in need of justification, and this justification will be part of the overall assessment. The questions will be sorted and answered in the following lecture.
- Tuesday 07.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 14.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 21.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 28.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 04.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 25.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 02.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 09.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 16.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 23.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 30.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 13.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 20.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 27.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
Information
Aims, contents and method of the course
The aim of the lecture is first to give the students some ideas about the reasons why education has become an university respectively academic discipline. Then it will be shown how differently education as an university respectively academic discipline evolved in the different nation states. And the third aim is to look deeper into three selected education sciences (geisteswissenschaftliche Pädagogik, Pragmatism, psychological-empirical education) and their epistemological backgrounds.
Assessment and permitted materials
In dieser (prüfungsimmanenten!) VÜ gibt es drei Prüfungsteile, zwei semesterbegleitende Testate und eine Klausur am Semesterende.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
Minimum requirements and assessment criteria
Im Verlaufe des Semesters können insgesamt max. 40 Punkte erworben werden, max. 10 im ersten und zweiten Testat, max. 20 in der abschließenden Klausur. Für ein Bestehen sind 55 Prozent notwendig.Notenstufen: ab 55% (= 22 Punkte): 4; ab 70% (= 28 Punkte): 3; ab 85% (= 34 Punkte): 2; ab 95% (= 38 Punkte): 1
Examination topics
Gegenstand der Prüfung ist der Inhalt der Vorlesung (Präsenzveranstaltung!), die zugehörigen Folien und die verpflichtende Lektüre laut Vorlesungsplan.
Reading list
Siljander, Pauli; A. Kivelä, Ari; & Sutinen, Ari (Eds.) (2012). Theories of Bildung and Growth. Connections and Controversies between Continental European Educational Thinking and American Pragmatism. Rotterdam: Sense Publishers.
Biesta, Gert; Allan, Julie; & Edwards, Richard (Eds.) (2014). Making a Difference in Theory. The Theory question in education and the education question in theory. New York, NY: Routledge.
Biesta, Gert; Allan, Julie; & Edwards, Richard (Eds.) (2014). Making a Difference in Theory. The Theory question in education and the education question in theory. New York, NY: Routledge.
Association in the course directory
BM 22
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37