190495 VO+UE 2.2.1 Introduction to qualitative methodes in educational science 1 (2007W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Registration is open from Mo 01.10.2007 10:00 to Su 21.10.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 240 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
11.10.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
18.10.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
25.10.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
08.11.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
15.11.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
29.11.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
06.12.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
13.12.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
10.01.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
17.01.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
24.01.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Thursday
31.01.
15:00 - 17:00
Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist es, dass sich die Studierenden methodische und methodologische Kompetenzen aneignen. Auf Basis von Wissen über qualitatives Forschen sollen die Erkenntnisse exemplarisch ausprobiert und kritisch evaluiert werden.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
2.2.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
1. Einführung in die Konzepte wissenschaftlichen Arbeitens
2. Paradigmen qualitativen Forschens
3. Überblick über Strategien, Erhebungs- und Auswertungsmethoden qualitativen Forschens in der Bildungswissenschaft
4. Schwerpunkt (in Theorie und Praxis): das Interview