190495 VO+UE 2.2.1 Introduction to qualitative methodes in educational science 1 (2007W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Registration is open from Mo 01.10.2007 10:00 to Su 21.10.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 240 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 11.10. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 18.10. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 25.10. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 08.11. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 15.11. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 29.11. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 06.12. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 13.12. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 10.01. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 17.01. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 24.01. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Thursday 31.01. 15:00 - 17:00 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Ziel ist es, dass sich die Studierenden methodische und methodologische Kompetenzen aneignen. Auf Basis von Wissen über qualitatives Forschen sollen die Erkenntnisse exemplarisch ausprobiert und kritisch evaluiert werden.
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
2.2.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
1. Einführung in die Konzepte wissenschaftlichen Arbeitens
2. Paradigmen qualitativen Forschens
3. Überblick über Strategien, Erhebungs- und Auswertungsmethoden qualitativen Forschens in der Bildungswissenschaft
4. Schwerpunkt (in Theorie und Praxis): das Interview